Ændring ved lejemål

Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17958
      Lizette Normann
      Gæst

      Bor i lejet hus, hvor der i lejekontrakt står, at jeg ikke må ændre noget. Har påsat fliser på pejs/skorsten og opsat let væg med gips og derved delt rum i 2.
      Udlejer kræver jeg bringer det tilbage i stand som før inden 4 uger, ellers vil han opsige mig. Og så vil han lade rep. udføre på min regning. Kan han det og kan han opsige, hvis ikke jeg gør det. Kan ikke se det skader ham.

    • #17959
      Niels Dam Jensen
      Gæst

      Ved mit lejemål har jeg uden tilladelse fra udlejer fjernet alle vægge og toilet på 1. sal, da jeg ville lave nyt. Kunne ikke li’ det gamle. Desværre havde jeg ikke penge til at lave det alligevel og udlejer krævede genopførsel, da jeg havde ødelagt huset. Han lod det lave via håndværkere og vi enedes om, at jeg betaler halvdelen, som afdrages med kr. 1.000/mdr. Jeg underskrev et gældsbrev, der er bilag til par 11 i lejekontrakt.Nu kan jeg ikke klare at betale afdragene mere og han vil derfor smide mig ud pg misligholdelse hvis ikke jeg betaler afdragene.

    • #17974
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Svar til Lizette

      Udlejer har i princippet vetoret over for alle ændringer i lejemålet, bortset fra de ændringer der er nævnet i lejelovens § 29. Det drejer sig om sædvanlige installationer som vaskemaskine, opvaskemaskine tørretumbler og lign (§ 29, stk. 1) samt antenne (§ 29, stk. 2-9).
      En rumopdeling hører ikke til sædvanlig installationer, og du skulle derfor have haft en tilladelse, før du gjorde det. Der er stor risiko for, at du vil blive dømt i en sag om ophævelse af lejemålet.

      Svar til Niels

      Jeg vil råde dig til at lave en aftale med udlejer om forlængelse af afdragsperioden, da han ellers sandsynligvis vil kunne ophæve dit lejemål.

      Med venlig hilsen,
      Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.