2 sager vundet i Huslejenævnet ,,,

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen 2 sager vundet i Huslejenævnet ,,,

Viser 3 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #17627
      Lone
      Gæst

      Er flyttet fra lejemål hos privat udlejer

      sag 1 : udlejer skal tilbage betale mig 6000kr for mit depositum. Modtog afgørelsen d. 16-03-2015

      sag 2 : udlejer skal tilbage betale mig 14.000kr for slut forbrugsregnskab. Modtog afgørelsen d. 21-04-2015

      Skrev en mail til udlejer d. 23-04-2015. Skrev at penge for mit depositum skulle han indsætte på min konto inden 8 dage da det er længe siden sagen blev afgjort og allerede har fået en rykker fra Huslejenævnet. Er fristen ok? Ang. mit slut forbrugsregnskab skrev jeg 4 uger. Er fristen ok?

      Mit spørgsmål er så hvordan får jeg mine penge og hvordan griber jeg sagerne rigtig an? Kan en advokat alene ordne det eller skal den forbi boligretten og så fogedretten?

      Skriver dette da jeg er i tvivl om udlejer betaler frivilligt og for at være på forkant om hvad jeg så skal gøre. Og havde lidt af en kamp for at få mine penge fra ham da jeg vandt en sag om ugyldig at skulle betale for renovation.

    • #17638
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Fristen for tilbagebetaling er OK. Vær opmærksom på, at udlejer har 4 uger til at anke huslejenævnets kendelse. Men selv om han anker, skal han alligevel betale det beløb Huslejenævnet har betalt.
      Den første kendelse er endelig, da han ikke har anket. Her vil jeg anbefale dig, at du anmoder Huslejenævnet om at indberette udlejer til GI fordi han sidder huslejenævnets kendelse overhørig, jf Lejelovens § 113A. Læs mere på:
      http://gi.dk/oekonomi-og-raadgivning/registrering-af-ejere
      En sådan indberetning plejer at få mange udlejere til at betale, idet mere end to indberetninger inden for 2 år kan føre til en straffesag, hvor udlejer mister retten til at administrere ejendomme.
      Hvis udlejer alligevel ikke betaler, er du nødt til at stævne udlejer for boligretten. Det nemmeste er at få en advokat til at inddrive pengene.

    • #17671
      Lena
      Gæst

      Jep, har modtaget mit depositum i dag, efter Huslejenævnet har skrevet til udlejer.

    • #17674
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Tillykke med resultatet

Viser 3 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.